Alexandraas

Alla inlägg under maj 2012

Av Alexandra Jonsson - 27 maj 2012 15:31

Strålande väder, Sverige/Loreen tog hem Esc 2012 och 15 dagar kvar i skolan. Livet på topp helt enkelt!

Av Alexandra Jonsson - 18 maj 2012 17:18

Vi Qledare va på aspnäs igår förmiddag. Alla barn som går i minior-grupper hade avslutning så vi fick i uppdrag att fläta hår, måla deras ansikten och hoppa hoppborg med dom i 3 timmar. De va iallafall satans kul, och även om vi alla i Q är över 15 så kanske vi hade liiite roligare än dom små vissa stunder. Men vad gör det? Haha.


Hade middagsgäster när jag kom hem därifrån. Och senare på kvällen umgicks jag med Olivia, Lovisa, Alice och Camilla i några timmar innan vi våldgästade Anton och badade lite i hans pool ett bra tag. Sen drog L och C hem och vi andra myste i mörkret på hans altan i ytterligare några timmar. Landade hemma i sängen runt 2.


                







Av Alexandra Jonsson - 16 maj 2012 23:47

Idag blev idag min lyckodag. Om man nu kan ha sådanna :) hade endast 1 lektion + lite spexövningar här och där. Va väldans najs förstår ni! Sen råkade även Cissi kläcka ut sig att jag fick Godkänt på mattenationellat, det var som en tyngd jag inte ens visste fanns där innan, släppte från kroppen och tårarna började rinna. Haha, så typiskt mig.. Sov nån timme efter skolan och käkade sedan finmiddag bestående utav kyckling&klyftpotatis med Lovisa, Alice och Ingrid. Sen kom Olivia senare ikväll med. Nu väntar sängen och imorgon Aspnäs.. Puss

Av Alexandra Jonsson - 14 maj 2012 21:18

Ont i halsen, bihålorna och högra örat. Ingen lust till något. Seg skoldag. Fysikprov som gick skit. Orientering + mattenationella i flera timmar imorgon. Borde råplugga men tankarna är på annat håll. Svullade 3,5 kladdkakemuffins som tröst. =Min dag.

Av Alexandra Jonsson - 13 maj 2012 21:39

Och ännu några dagar rullade på med massor av plugg och tänkande på annat. -därav ganska tomt här.

Paus i BB just nu och dagen har tillbringats i stan med lillasyster och pappa. Kollade på fotboll och handlade mat.


Igår var jag barnvakt ett tag, och sen på kvällen var jag med Alice & Olivia, och som dom snälla själarna vi är, Så drog vi upp lite tulpaner på någon stackares trädgård, köpte lite gott och tog bussen i smyg till Harbo och Ingrid som hade gjort illa sig. Spontantrippar när dom är som bäst liksom!  ♥

.

Av Alexandra Jonsson - 8 maj 2012 18:54

I förrgår hade vi säsongsavslutning med innebandyn. Lirade innebandy, åt hamburgare med pommes och åkte in till stan för att bowla. Hade det superkul! :) Igår flöt skolan på som vanligt och likaså idag. Var även min tur att träffa den omtalade Svenska vikarien som vi även ska ha terminen ut eftersom jag var borta förra veckan. Han var minstsagt annorlunda. Hehehe. Men lite skoj va han också råå..

Nu ska jag duscha och sedan göra spanskaböckerna sällskap i nån timme innan Desperate och BB börjar. Puss


De 2 enda bilderna som fastnade i iphonen.

       

1. Skor.

2. Emma.



Av Alexandra Jonsson - 5 maj 2012 10:23

Det blev ingen skola igår eller i torsdags för mig. +inget spex foto. Åkte på magsjuka i onsdagskväll. Inte så mysigt. Men nu är det borta och jag smittar inte längre så ikväll så skulle jag å Alice kanske mysa lite. Det är behövligt.

Av Alexandra Jonsson - 2 maj 2012 19:28

Nationellat gick som det gick och nu lägger vi det bakom oss tills det är dax för nästa! Haha. Kom hem från skolan vid halv 3 och har sen dess hunnit med att busa med Christoffer, käkat glass i solen, mått illa, käkat kycklingsallad, gosat med kattunge, städat på altanen och hoppat studsmatta med Emilio. Nu är det dax för duschen sen ska jag sätta lockar i håret och rota fram något någorlunda somrigt ur garderoben för att ta med till skolan imorgon. Spexfoto står på schemat och klassen med dålig fantasi ska vara somriga...


weit

Ovido - Quiz & Flashcards